lørdag den 22. september 2012

Morning glory






De sidste par nætter har været som søvnløse. Hver halve time vågner jeg med et sæt ved tanken om at have mistet dig. Mine hænder bliver kolde og svedige, min hals føles stram og mine øjne fugtige. Jeg ligger alene i mørket. På skiftende vis er jeg vred og ked ad det. Og det er nemmest at være vred. Jeg vender mig, slår armene om mig selv og sover lidt igen.

Næste gang jeg vågner er klokken halv otte. Jeg er ikke mindre skuffet eller itu nu. Men på én eller anden måde har jeg det anderledes. Lidt bedre. Lidt stærkere. Lidt fortrøstningsfuld. Jeg sætter mig op og trækker lidt på smilebåndet idet jeg ser det smukke, svage lys, der fylder mit værelse. De røde gardiner giver det en varm glød. Da jeg opdager de cirkelformede skygger på min væg lister jeg ud af sengen. I en hel halv time er universet ikke større end mit værelse, min verden. Der er ikke andet end mig, mit kamera og lyset. Jeg er helt alene.

Så stiller jeg kameraet på min hylde igen og lægger mig forsigtigt tilbage i sengen. Det gør ondt helt ind til knoglerne og hver eneste minde om os svier, men da jeg sukker dybt fornemmer jeg endelig lidt fred og en smule glæde. Jeg trækker dynen op over mine kolde skuldre og lukker langsomt øjnene i.

Dette indlæg er lidt mere personligt og, ja, trist end normalt, men det var hvad jeg havde på hjertet, så jeg håber I kan lide det.
Kram

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak! Det er jeg virkelig glad for, at du synes :)

      Slet
  2. Väldigt, väldigt fina bilder.

    SvarSlet
  3. smukke siluetter og leg med lys!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh tak! Syntes også, at det var rigtigt sjovt at lege med :)

      Slet
  4. Hvor er det opfindsomt, og også rart at du skriver et indlæg med lidt flere tanker og sanser end normalt. Smukt, Andrea!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! Det er så dejligt med sådan nogle fine ord, som kan få en til at smile. Tak, Amalie!

      Slet
  5. hej super flot blog du har og rigtigt fine billeder! vi følger dig nu på bloglovin og det kunne være rigtigt fedt hvis du gad at kigge forbi hos os og måske blive det samme der? :-)
    www.garderobeskab.blogspot.dk
    xoxo Josefine og Sille :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej! Tusinde tak, hvor er I rare :)
      Jeg kigger self. med det samme!
      Kram

      Slet
  6. Those pictures are beautiful, I love this kind of dark blue :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, that's so nice of you to say! :)

      Slet
  7. Jeg hørte dit brev igår, i Barometeret - åh, det var så fint! :)
    Og det er også nogle helt ekstremt flotte billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh hørte du det også? Jeg blev simpelthen så glad, så glad!
      Og tusinde tak :)

      Slet
  8. Du har en helt vildt flot blog!

    SvarSlet